Konkurencje z udziałem bezzałogowych maszyn latających są obecnie tak rozbudowane i wymagające, iż rzadko zdarza się by operatorzy używali w nich dronów fabrycznych. Mają one doskonałe osiągi, aczkolwiek nadal pozostają w tyle za maszynami ulepszanymi i personalizowanymi, które zazwyczaj dostosowane są do indywidualnego stylu pilotowania operatora, oraz jego preferencji prędkości i zwrotności w trakcie lotu.

Najnowocześniejsze bezzałogowe maszyny latające

nowoczesny sportowy dronNie oznacza to jednak iż nowe modele dronów sportowych nie zyskują zainteresowania, a wręcz przeciwnie. Te maszyny które posiadają największe możliwości tuningu i wysokie osiągi fabryczne niemal natychmiast zyskują wielu miłośników, mimo iż często poddawane są modyfikacjom najczęściej tuż po wyjęciu z pudełka. Nowoczesny sportowy dron, który dopiero od niedawna pojawił się w sprzedaży, natychmiast zyskał ogromną popularność właśnie dzięki łatwości modyfikacji. Konstrukcja owego drona jest bowiem całkowicie modularna, i umożliwia wymianę podzespołów bez konieczności rozmontowywania całego mechanizmu wewnętrznego. Jest on również bardzo kompatybilny z częściami od producentów profesjonalnych podzespołów i może być nimi ulepszany niemal dowolnie. Seria maszyn z której owy dron pochodzi zawiera zarówno maszyny sportowe, wyczynowe jak i obserwacyjne, więc niektórzy posiadacze drona z serii bez przeszkód wyposażyli go w ekwipunek pokładowy, zapożyczony z innego drona z tej serii. W ten sposób została stworzona maszyna łącząca zalety wszystkich trzech rodzajów dronów, i mająca niewiele wad obecnych w każdym z nich. Coraz bardziej rozpowszechnione są drony wyposażone w silniki spalinowe o dużej mocy, zwykle te same silniki które służą do napędzania zdalnie sterowanych pojazdów naziemnych. Spalinowe drony mają jednak duże spalanie, więc nieszczególnie dobrze nadają się do długotrwałej obserwacji i wykonywania zdjęć.

Podczas konkurencji, ich wysokie zużycie paliwa jest jednak mniejszym problemem, gdyż dron może być tankowany po każdym występie bez żadnych problemów. Standardem pozostają jednak drony z napędem elektrycznym, bardziej wielozadaniowe, ale również i mniej podatne na wszelkiego rodzaju awarie, jakie przytrafiają się maszynom spalinowym w trakcie lotu lub też po kolizji z przeszkodami. Nie rozwijają one co prawda tak zawrotnych prędkości jak maszyny sportowe z silnikami spalinowymi, aczkolwiek są za to lżejsze, stabilniejsze i o wiele łatwiejsze do opanowania, zwłaszcza dla operatorów niedoświadczonych.