Zęby kół zębatych są zaprojektowane tak, aby zminimalizować zużycie, wibracje i hałas oraz zmaksymalizować wydajność przenoszenia mocy.Koła zębate to koła zaprojektowane do przenoszenia momentu obrotowego na inny bieg lub element zębaty. Koła zębate i stosowanie narzędzi są niezbędne w codziennym życiu i można je znaleźć w urządzeniach mechanicznych, a także w codziennych przedmiotach gospodarstwa domowego. 

Koła zębate muszą spełniać szereg norm

ocynkowane koło zębatePierwsza wzmianka o przekładniach pochodzi od Arystotelesa w roku 330 pne, kiedy zaprojektował urządzenia do różnych prac budowlanych. Zauważył, że kierunek obrotu jest odwrócony, gdy jedno koło zębate napędza drugie koło zębate. W tym czasie przekładnie były również wykorzystywane do produkcji urządzeń do podnoszenia wody i do wykonywania katapult. Dzisiaj przekładnie są używane codziennie. Można je znaleźć prawie wszędzie w zegarach, samochodach, drogomierzach, wagach, systemach przenośników, licznikach i magnetowidach, żeby wymienić tylko kilka przykładów. Firmy produkcyjne polegają na kilku różnych rozmiarach przekładni do produkcji. Koła zębate są niezbędnymi częściami niemal każdego urządzenia mechanicznego znanego ludzkości. Również ocynkowane koło zębate to niezbędne narzędzie pracy. Zapewniają redukcję biegów w sprzęcie silnikowym. Ten ruch jest ważny, ponieważ gdy silnik obraca się szybko, może zapewnić wystarczającą moc, ale niewystarczający moment obrotowy. Moment obrotowy to siła powodująca obrót. Dzięki redukcji biegów prędkość wyjściową można łatwiej spowolnić lub zmniejszyć. Koła zębate są stosowane w wielu urządzeniach mechanicznych. Wykonują kilka ważnych prac, ale co najważniejsze, zapewniają redukcję biegów w sprzęcie silnikowym. Jest to kluczowe, ponieważ często mały silnik obracający się bardzo szybko może zapewnić wystarczającą moc dla urządzenia, ale niewystarczający moment obrotowy. Na przykład elektryczny śrubokręt ma bardzo dużą redukcję biegów, ponieważ potrzebuje dużo momentu obrotowego do obracania śrub, ale silnik wytwarza jedynie niewielki moment obrotowy przy dużej prędkości.

Dzięki redukcji biegów prędkość wyjściową można zmniejszyć, jednocześnie zwiększając moment obrotowy.Kolejną rzeczą, którą robią ocynkowane koła zębate, jest regulacja kierunku obrotu. Na przykład w przypadku mechanizmu różnicowego między tylnymi kołami samochodu moc jest przenoszona przez wałek biegnący wzdłuż środka samochodu, a mechanizm różnicowy musi obrócić tę moc o 90 stopni, aby przyłożyć ją do kół. Istnieje wiele zawiłości w różnych rodzajach narzędzi.

Close Menu